Σε αυτόν τον αγώνα η ιαπωνική ομάδα κατέκτησε και μαθηματικά -για πέμπτη διαδοχική χρονιά- τον τίτλο στους κατασκευαστές, ενώ απέκτησε νέο ενδιαφέρον η «μάχη» για τον τίτλο στους οδηγούς. Ο Φινλανδός δις παγκόσμιος πρωταθλητής πήρε χθες τα «ηνία» στον αγώνα, όταν ο Γάλλος «ομόσταυλός» του, Σεμπαστιάν Οζιέ, εγκατέλειψε, και από εκεί και πέρα διαχειρίστηκε το προβάδισμά του για να φτάσει στη νίκη. Ο Ροβάνπερα άφησε πίσω του τον Βρετανό «ομόσταυλό» του, Έλφιν Έβανς, ο οποίος κατάφερε να «σκαρφαλώσει» στην δεύτερη θέση της γενικής στην τελευταία ειδική του αγώνα, την “power stage”, «ρίχνοντας» τον Οτ Τάνακ (Hyundai) στην τρίτη. Ο Ουαλός αξιοποίησε τη… στιγμή του Τάνακ στην 17η ειδική, στην ίδια γέφυρα που νωρίτερα είχε χτυπήσει και εγκαταλείψει ο -(απερχόμενος) κάτοχος του τίτλου των οδηγών- Τιερί Νεβίλ (Hyundai), μειώνοντας τη διαφορά του από τον Εσθονό στα 1.1 δευτερόλεπτα, ενώ στην τελυταία ειδική ήταν ταχύτερος κατά 5.6 δεύτερα, με αποτέλεσμα να «κλειδώσει» το «1-2» της Toyota.
Μετά το σημερινό αποτέλεσμα, «φούντωσε» εκ νέου η «μάχη» για τον τίτλο στους οδηγούς, για τον οποίο παλεύουν τρεις οδηγοί της Toyota: ο Έβανς (247 βαθμοί) ανέκτησε την πρώτη θέση στη βαθμολογία, ενώ απομένουν δύο αγώνες για το τέλος της χρονιάς, 13 βαθμούς μπροστά από τον Οζιέ, τον οποίο «έπιασε» στην κατάταξη ο Ροβάνπερα (234 βαθμοί). Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Οζιέ, ο οποίος εγκατέλειψε αφού χτύπησε σε δέντρο, δεν πήρε βαθμούς στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης, καθώς δεν τερμάτισε το Σάββατο, αλλά συγκέντρωσε το μάξιμουμ των δέκα βαθμών της Κυριακής που υπήρχαν προς διεκδίκηση (σ.σ. πέντε για το ταχύτερο πλήρωμα της “Super Sunday” και πέντε για την “power stage”).
Αυτή ήταν η τρίτη εφετινή νίκη του Ροβάνπερα, μετά τις επιτυχίες σε Κανάρια Νησιά και Φινλανδία, και ο ένατος τίτλος κατασκευαστών της Toyota, η οποία είναι πλέον δεύτερη στη σχετική λίστα, καθώς ξεπέρασε τα οκτώ «στέμματα» της Citroen, ενώ στην κορυφή βρίσκεται η Lancia με δέκα πρωταθλήματα.
Τακαμότο Κατσούτα και Αντριάν Φουρμό συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα του αγώνα, ο «ρούκι» Σάμι Παγιάρι εντυπωσίασε ξανά, τερματίζοντας έκτος, ενώ ο Τζος ΜακΕρλίν κατετάγη έβδομος και ισοφάρισε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του. Ο -νέος πρωταθλητής του WRC2- Όλιβερ Σόλμπεργκ ήταν όγδοος με το Yaris Rally2 της Toyota, ενώ την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Τσέχοι Γιαν Τσέρνι και Φίλιπ Μάρες.
Επόμενος αγώνας του WRC είναι το Ράλι Ιαπωνίας (6-9 Νοεμβρίου), ενώ η «αυλαία» της σεζόν του 2025 θα πέσει στη Μέση Ανατολή με το Ράλι της Σαουδικής Αραβίας (26-29 Νοεμβρίου).
Επιμέλεια: Βασίλης Αγριτάκης