F1 Tech Analysis: Αναλύοντας την επαφή Χάμιλτον με Ράσελ | Ποιος φταίει…

Το καταριανό Grand Prix του 2023 θα μείνει στην ιστορία για πολλούς λόγους. Προφανώς, ο κορυφαίος είναι η τρίτη “στέψη” του Φερστάπεν ως Παγκόσμιος Πρωταθλητής Formula 1, αλλά και η επαφή των δύο Mercedes, με τον επτάκις κατακτητή του αθλήματος να… παραδέχεται το λάθος του.

Δεν πραγματοποιήθηκε δα και το χειρότερο σενάριο που θα μπορούσε ο γερμανικός κολοσσός να φανταστεί, αλλά σίγουρα είναι από τα χειρότερα. Το να βλέπει κανείς τους δύο οδηγούς του να έχουν επαφή, στην πρώτη κι’ όλας στροφή, δεν είναι και το πιο ικανοποιητικό γεγονός που θα μπορούσε κανείς να βιώσει.

Μάλιστα, η Mercedes είδε από το pit wall της των Χάμιλτον να ακουμπάει με τον Ράσελ, στην κοινή τους προσπάθεια να προσπεράσουν τον Μαξ Φερστάπεν. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν πρόλαβε να συμβεί, αφού οι τροχοί των δύο πιλότων ακούμπησαν, με αποτέλεσμα ο Βρετανός βετεράνος οδηγός να βγει εκτός αγώνα.

Η εκκίνηση

Ο Λιούις Χάμιλτον αποφάσισε να φορέσει μαλακά ελαστικά για να ξεκινήσει τον αγώνα, στην προσπάθειά του να πάρει την θέση, στην στροφή. Ωστόσο, ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής εξεπλάγην από την εκκίνηση του Τζορτζ Ράσελ, παρά το γεγονός πως εκείνος φορούσε το κίτρινο “σιρίτι”, αφού δεν πήρε το πλεονέκτημα που περίμενε.

Πιο συγκεκριμένα, ο Μαξ Φερστάπεν εκκινούσε από την θέση του poleman, με τον νεαρό οδηγό της Mercedes να είναι στην θέση και τον ομόσταυλό του στην . Μάλιστα, ο Χάμιλτον άγγιξε τα 200 χιλιόμετρα στο κοντέρ του μέσα σε 4.95 δευτερόλεπτα, ενώ ο Ράσελ σε 5.12.

Η στιγμή

Με το που φτάνουν στην στιγμή του φρεναρίσματος, όντας και οι δύο Mercedes πολύ κοντά με τον Ολλανδό οδηγό της Red Bull, ο Λιούις Χάμιλτον επιδιώκει την προσπάθεια προσπέρασης, παίρνοντας το πλεονέκτημα της καλύτερης πρόσφυσης που του πρόσφεραν τα πιο μαλακά ελαστικά του. Εντούτοις, o 38χρονος πιλότος στρίβει προς τον 25χρονο, ακουμπώντας το μπροστινό του αριστερό ελαστικό με το δικό του δεξί πίσω, με αποτέλεσμα ο ίδιος να βρεθεί στην αμμοπαγίδα.

Ο Ράσελ προχώρησε αμέσως στην επικοινωνία με την ομάδα του, ζητώντας εκείνος αρχικά συγγνώμη: «Συγγνώμη παιδιά. Δεν κοιτούσα καν πίσω, είχα συγκεντρωθεί μπροστά και απλά ήρθε από το πουθενά (σ.σ. ο Λιούις Χάμιλτον). Έγινα εντελώς “σάντουιτς”».

Ο υπαίτιος

Η γνώμη του Τζορτζ Ράσελ, ως προς το κλείσιμο από όλες τις μεριές, φαίνεται να είναι και η σωστή. Αυτή η επαφή είναι προϊόν ευθύνης του Λιούις Χάμιλτον και προσωπικά το… παραδέχθηκε!

Ωστόσο, η Mercedes δεν χειρίστηκε καλά την κατάσταση, αφού ούτε έδωσε κάποια εντολή στους οδηγούς της, αλλά και με την επιλογή των ελαστικών στα μονοθέσιά της, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο μάχης από νωρίς ανάμεσα στους οδηγούς της. Επομένως, η έλλειψη οδηγιών, με την εκάστοτε στρατηγική που έχει διαμορφωθεί, μπορεί να πραγματοποιήσει ένα από τα χειρότερα σενάρια, ακόμη και να συγκρουστούν και οι δύο οδηγοί, όπως έχουμε δει ξανά άλλωστε.

Αυτό που είναι σίγουρο, σύμφωνα με τους μαθηματικούς υπολογισμούς, εκτός ανθρώπινου απροόπτου, είναι πως με τον ρυθμό και με τον τρόπο που είχαν σεταριστεί τα μονοθέσια της Mercedes, θα είχαν την ευκαιρία να κατακτήσουν τουλάχιστον μία θέση στο βάθρο.

F1 Tech Analysis: Αναλύοντας την επαφή Χάμιλτον με Ράσελ | Ποιος φταίει…
Ο ρυθμός του Τζορτζ Ράσελ και του Μαξ Φερστάπεν κατά την διάρκεια του αγώνα του Κατάρ, με τον οδηγό της Mercedes να πιάνει καλύτερα επίπεδα σε ορισμένα σημεία από τον Ολλανδό τρις παγκόσμιο πρωταθλητή της Red Bull. (Instagram: @aerodynamics.motorsport1)

Επιμέλεια: Γιώτα Κουφού

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ