Θρίαμβος του Νόρις στην Αυστραλία - www.ertsports.gr

Θρίαμβος του Νόρις στην Αυστραλία

Το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 εκκίνησε με ένα συναρπαστικό Grand Prix στη Μελβούρνη, όπου επικράτησε ο Λάντο Νόρις. Ο Βρετανός πιλότος της McLaren άντεξε στην πίεση του Φερστάπεν, κάτω υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες και πήρε τη νίκη.

Ο Λάντο Νόρις ήταν ο νικητής στο Grand Prix της Αυστραλίας, με το οποίο άνοιξε η αυλαία του πρωταθλήματος της Formula 1 για το 2025. Ο Βρετανός οδηγός της McLaren είδε πρώτος την καρό σημαία στον αγώνα που διεξήχθη υπό βρεγμένες συνθήκες στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης και άφησε πίσω του τον Ολλανδό κάτοχο του τίτλου και τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν. Την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο Βρετανός Τζορτζ Ράσελ με Mercedes.

Ο Νόρις εκκίνησε από την “pole position” και κατάφερε να πάρει τη νίκη σε έναν… επεισοδιακό αγώνα, που περιλάμβανε μεικτές συνθήκες, πολλά ατυχήματα, αυτοκίνητα ασφαλείας και μια βροχή προς το τέλος του, η οποία προκάλεσε μεγάλο… δράμα. Ο Βρετανός διατήρησε τον έλεγχο της κατάστασης στο πρώτο μέρος του αγώνα που άρχισε σε βρεγμένη πίστα, έχοντας πίσω του τον Αυστραλό «ομόσταυλό» του, Όσκαρ Πιάστρι, και τον Φερστάπεν. Στη συνέχεια, όμως, οι συνθήκες βελτιώθηκαν, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να μπουν στα πιτ για να βάλουν «στεγνά» λάστιχα. Όμως, λίγο αφότου οι οδηγοί έβγαλαν τα ενδιαμεσα ελαστικά, η βροχή επέστρεψε πιο δυνατή και έστειλε τις δύο McLaren στο… γρασίδι και τους περισσότερους «πιλότους» ξανά στα πιτ για να βάλουν τα κατάλληλα ελαστικά. Ο Νόρις κατάφερε να διατηρήσει τον έλεγχο του μονοθεσίου του και να το φέρει στα πιτ, ωστόσο ο Πιάστρι είχε ένα τετ-α-κε στην προτελευταία στροφή, με αποτέλεσμα να μείνει για περισσότερο από ένα λεπτό στο γρασίδι και ο Φερστάπεν να πάρει την πρωτοπορία στον αγώνα. Όμως, καθώς ο Ολλανδός είχε ακόμη «στεγνά» ελαστικά και οι συνθήκες συνέχιζαν να επιδεινώνονται, ήταν αναγκασμένος να μπει στα πιτ για να αλλάξει λάστιχα και, όταν συνέβη αυτό, ο Νόρις ανέκτησε την πρώτη θέση στον αγώνα.

Ύστερα από ένα τελευταίο αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο βγήκε για τα ατυχήματα που είχαν ο ρούκι της Sauber, Γκάμπριελ Μπορτολέτο, και ο Λίαμ Λόσον της Red Bull, ο Φερστάπεν άρχισε να… επιτίθεται στον Νόρις, καθώς είχε μπει στη ζώνη DRS του Βρετανού. Όμως, ο οδηγός της McLaren διατήρησε την πρωτοπορία και είδε πρώτος την καρό σημαία, ενώ ο Τζορτζ Ράσελ ανέβηκε στο βάθρο, αφήνοντας πίσω του τον Άλεξ Άλμπον της Williams, ενώ πέμπτος τερμάτισε ο ομόσταυλος του Βρετανού, Αντρέα Κίμι Αντονέλι, ο οποίος είχε προσπεράσει τον Άλμπον, ωστόσο του επιβλήθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων για μη ασφαλή αποδέσμευση του μονοθεσίου του στο τελευταίο πιτ-στοπ του, με αποτέλεσμα να «πέσει» στην πέμπτη θέση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον γύρο σχηματισμού ο Ιζάκ Ατζάρ έχασε τον έλεγχο της Racing Bulls του στην έξοδο της στροφής 1, με αποτέλεσμα να καταλήξει στις μπαριέρες. Ακολούθως το μονοθέσιο απομακρύνθηκε από την πίστα και οι υπόλοιποι 19 οδηγοί πήραν τις θέσεις τους για έναν δεύτερο γύρο σχηματισμού, στον οποίο η Alpine του Τζακ Ντούχαν χτύπησε τις μπαριέρες στη στροφή 5, με αποτέλεσμα να βγει αυτοκίνητο ασφαλείας, υπό το οποίο ο Σάινθ είχε ατύχημα στην τελευταία στροφή, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει και αυτός.

@Photo credits: AP Photo

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ