Ξανά νικητής ο… ιστορικός Φερστάπεν, μπροστά από τη “χορογραφία” της Ferrari

Οι δύο Ferrari παρουσίασαν ρεσιτάλ μάχης… μεταξύ τους, με τον Σάινθ να δίνει “ρέστα” άμυνας κόντρα στον Λεκλέρ. Φερστάπεν-Πέρεζ-Σάινθ στο βάθρο, με τον Ολλανδό να είναι ο πρώτος οδηγός που αγγίζει τις 10 συνεχόμενες νίκες!

Πριν καλά καλά αρχίσει ο αγώνας, η Alpha Tauri του Γιούκι Τσουνόντα βρέθηκε σταματημένη στον γύρο σχηματισμού, με τον Ιάπωνα να επικοινωνεί μέσω team radio και να γίνεται αναφορά για αστοχία στον κινητήρα. Σε δεύτερο formation lap προχώρησαν οι οδηγοί, με τον Σαρλ Λεκλέρ, ο οποίος ήταν στην 3η θέση του εναρκτήριου grid, να αναφέρει πως το τιμόνι δεν στρίβει καλά προς τα δεξιά. Η Ferrari απάντησε πως τα δεδομένα δείχνουν να είναι καλά, ενώ ανέμεναν την απομάκρυνση της Alpha Tauri από την πίστα. Για την ιστορία, η ταχύτητα στο μονοθέσιο του Τσουνόντα είχε κολλήσει και δεν μπορούσαν οι φροντιστές της πίστας να το μετακινήσουν. Με την βοήθεια του “neutral” (το αυτοκίνητο μπήκε σε “νεκρά”) απομακρύνθηκε, με ένα τρίτο γύρο σχηματισμού να λαμβάνει χώρα 20 λεπτά αργότερα από την προγραμματισμένη ώρα έναρξης του αγώνα.

Με το πέμπτο φως να σβήνει, ο Σάινθ και ο Λεκλέρ… στρίμωξαν τον Φερστάπεν. Ο Μονεγάσκος είχε στόχο να περάσει στην δεύτερη θέση, παρόλο που η αντίδραση του ήταν αργή, αλλά δεν τα κατάφερε, με τον Ράσελ να τον κυνηγά και να παραμένουν οι θέσεις όπως είχαν.

«Έχει ήδη ξεκινήσει και γλιστράει» ήταν η αναφορά του Ολλανδού στην ομάδα του, στον 5ο γύρο, όσον αφορά τον Σάινθ, με σχεδόν 0.5 δευτερόλεπτα να τους χωρίζουν για την πρώτη θέση. Στον επόμενο γύρο, είχαμε την πρώτη επίθεση του δις παγκόσμιου πρωταθλητή, στην μεγάλη ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, με τον Ισπανό να αμύνεται “βρώμικα” στην δεύτερη στροφή, όπως ανέφερε ο Φερστάπεν. Στον 9ο γύρο, η Mercedes ενημέρωσε τον Ράσελ να είναι πιο προσεκτικός στην 6η στροφή σχετικά με το μονοθέσιο του, με τον νεαρό Βρετανό να… εκρήγνυται. «Δεν ξέρω αν το βλέπετε, αλλά έχω ένα αυτοκίνητο πίσω από τον κ@λ# μου». Την ίδια στιγμή, η Red Bull συμβουλεύει τον πρώτο της οδηγός να βάλει την 8η χαρτογράφηση, με τον ίδιο να αναφέρει πως οι δύο Ferrari έχουν μεγάλη τελική ταχύτητα.

Το πρώτο pit stop πραγματοποίησε ο Γκασλί στον 11ο γύρο, ο οποίος πέρασε από μεσαία γόμα σε σκληρή. Για την ακρίβεια, 17 στους 20 οδηγούς εκκίνησαν με το κίτρινο σιρίτι ελαστικών, ενώ οι Χάμιλτον, Μπότας και Μάγκνουσεν “φόρεσαν” το λευκό. Έτσι, οι στρατηγικές για undercut πήραν άλλη… μορφή, αφού στον 14ο γύρο, ο ίδιος ο Ράσελ ανέφερε στο team radio πως οποίος μπει σε αυτό το σημείο πάνω κάτω θα μπορέσει να πλησιάσει στον στόχο. «Με σπρώχνει έξω» είναι ο νέο παράπονο του Φερστάπεν για τον Σάινθ, στον ίδιο γύρο. Στον 15ο γύρο όμως, ο Σάινθ μπλοκάρει στην 2η στροφή, ο Φερστάπεν τον περνάει και ο Λεκλέρ… πλησιάζει ακόμη πιο επικίνδυνα.

Στο στρατόπεδο της McLaren, ο Νόρις κάνει λόγω για ταχύτερη προσωπική τοποθέτηση, με στόχο την εντολή από την ομάδα να πέραση στην 6η θέση του Πιάστρι. Ίδιο μήνυμα θέλει να περάσει και ο Λεκλέρ, βάζοντας έμμεσα τον Βασέρ να επιλέξει στο πρώτο του Grand Prix ως επικεφαλής της Ferrari στην Μόντσα: «Ο Κάρλος (σ.σ. Σάινθ) δυσκολεύεται με τις ταχύτητες». Ωστόσο, ο έτερος οδηγός της Red Bull, Σέρτζιο Πέρεζ, πέρασε στην 4η θέση, έναντι του Τζορτζ Ράσελ.

Στον 20ο γύρο, ο Σάινθ περνάει για αλλαγή ελαστικών, χρησιμοποιώντας σκληρή γόμα, όπως αντίστοιχα πράττει και η αυστριακή ομάδα με τον Φερστάπεν και ένα γύρο αργότερα ακολουθεί ο Λεκλέρ με την ίδια τακτική. Μάλιστα, στον 21ο γύρο, ο Λεκλέρ κυνήγησε και πίεσε τον Σάινθ, από την στιγμή που η Ferrari δεν επιλέγει… άμεσα. Έτερη “οικογενειακή” διαμάχη υπάρχει ανάμεσα στις δύο McLaren, αφού ακούμπησαν στην 2η στροφή. Στον 25ο γύρο, οι αγωνοδίκες ενημέρωσαν πως ο Ράσελ δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων, λόγω εξόδου από την πίστα, η οποία του έδωσε πλεονέκτημα κόντρα στον Οκόν.

Στον 31ο γύρο, ο Πέρεζ κυνηγάει τον 3ο Λεκλέρ αλλά ο Μονεγάσκος δεν του δίνει χώρο, με τον Μεξικανό να βγαίνει ελάχιστα εκτός πίστας. Η ταχύτατη Red Bull δεν αργεί να μπει στην ζώνη βάθρου όμως, αφού στον επόμενο γύρο ο Πέρεζ “καθάρισε” την δουλειά και έβαλε στόχο τον Σάινθ. Στον 42ο γύρο, Χάμιλτον και Πιάστρι ακουμπούν μεταξύ τους και βγαίνουν εκτός πίστας για ελάχιστο χρόνο, με την μπροστινή αεροτομή της McLaren του Αυστραλού να χρειάζεται αλλαγή, σε ένα pit stop που του στέρησε μία θέση στην βαθμολογούμενη 10άδα.

Με τρεις γύρους να απομένουν, Λεκλέρ και Σάινθ δίνουν θέαμα απίστευτης μηχανοκίνητης “χορογραφίας”, με τον Ισπανό να κρατάει την 3η του θέση, αφού ο Πέρεζ πέρασε στην 2η και η Red Bull όδευσε εμπρός ολοταχώς για το 1-2.//ΓΚ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ