Πως ο Φερστάπεν μπορεί να στεφθεί για τρίτη φορά Παγκόσμιος Πρωταθλητής

Η Red Bull εξασφάλισε το δεύτερο συνεχόμενο πρωτάθλημα κατασκευαστών με μια κυρίαρχη νίκη στο Ιαπωνικό Γκραν Πρι, που βάζει επίσης τον Ολλανδό πιλότο μια ανάσα από την εξασφάλιση του τίτλου των οδηγών για το 2023.

Ένα μέγιστο όριο 26 πόντων για τον Μαξ Φερστάπεν στη Suzuka – συμπεριλαμβανομένου του μπόνους για τον ταχύτερο γύρο – και η αποχώρηση του συμπαίκτη του Σέρχιο Πέρεζ σημαίνει ότι το πρωτάθλημα των οδηγών μπορεί να διευθετηθεί ήδη από τον αγώνα Sprint στο Lusail International Circuit.

Η 13η νίκη του Ολλανδού πιλότου της σεζόν τον άφησε στους 400 πόντους, ενώ ο Πέρεζ κατέχει λίγο περισσότερο από το μισό αυτού του απολογισμού με 223 βαθμούς. Με απλά λόγια, ο Φερστάπεν θα στεφθεί πρωταθλητής στο Κατάρ για τρίτη διαδοχική σεζόν εάν φύγει με προβάδισμα 146 πόντων ή περισσότερο από τον Μεξικανό.

Ακόμα κι αν ο Πέρεζ κερδίσει τον αγώνα Sprint, ο Φερστάπεν θα εξασφαλίσει τον τίτλο τερματίζοντας έκτος ή υψηλότερος. Πράγματι, ο Μεξικανός πρέπει να τερματίσει τουλάχιστον τρίτος – με τον Φερστάπεν να αντιμετωπίζει επίσης προβλήματα – για να παραμείνει μαθηματικά στη διεκδίκηση.

Λαμβάνοντας τα δύο άκρα του Πέρεζ που κέρδισε το Sprint και του Φερστάπεν που δεν σκοράρει, ο Ολλανδός θα χρειαζόταν μόνο μια όγδοη θέση στο ίδιο το Grand Prix – ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα του Μεξικανού – για να στεφθεί ξανά πρωταθλητής.

Ο μόνος τρόπος με τον οποίο ο Πέρεζ μπορεί να παραμείνει στο κυνήγι πέρα από το Κατάρ είναι να κερδίσει τον αγώνα και να μειώσει το πλεονέκτημα πρωταθλήματος του Φερστάπεν στους 145 βαθμούς. Εάν το ζευγάρι καταλήξει ισόπαλο στους 146, ο Ολλανδός πιλότος θα σφράγιζε τη νίκη χάρη στον πολύ μεγαλύτερο αριθμό νικών του σε αγώνες.//ΦΚ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ