Ο Οτ Τάνακ πανηγύρισε σήμερα (29/6) την πρωτιά στο Ράλι Ακρόπολις και χάρισε στη Hyundai την πρώτη νίκη της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) για το 2025. Ο Εσθονός παγκόσμιος πρωταθλητής του 2019, ο οποίος ήταν επικεφαλής στη γενική κατάταξη μετά την ολοκλήρωση και του δεύτερου σκέλους, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις δύο από τις τελευταίες τέσσερις ειδικές του ελληνικού αγώνα του WRC και πανηγύρισε την «παρθενική» επιτυχία του στο «Ράλι των Θεών», αλλά και την πρώτη νίκη του μετά τον περασμένο Οκτώβριο και το Ράλι της Κεντρικής Ευρώπης.
Ο Τάνακ άφησε στην δεύτερη θέση τον Γάλλο οκτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή της Toyota, Σεμπαστιάν Οζιέ (+32.8 δευτερόλεπτα), ενώ την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ακόμη ένας οδηγός της Hyundai, ο Γάλλος Αντριάν Φουρμό (+3:09.8), με αποτέλεσμα η ομάδα από τη Νότια Κορέα να πανηγυρίσει το «1-3». Παράλληλα, ο Φουρμό κατέγραψε την πρώτη παρουσία του σε βάθρο μετά τον Ιανουάριο και το Ράλι του Μόντε Κάρλο.
Ο Τάνακ αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων στην τελευταία ειδική του Ράλι Ακρόπολις («Ταρζάν» 2), ωστόσο, ακόμη κι αν τερμάτισε μόλις πέμπτος, έβαλε τέλος στην εφετινή κυριαρχία της Toyota που είχε… μονοπωλήσει τις νίκες στους προηγούμενους έξι αγώνες του WRC. Αυτή η εξέλιξη επέτρεψε στον Οζιέ να πάρει και τους δέκα επιπλέον προς διεκδίκηση πόντους, τους πέντε για τον πρώτο οδηγό της “Super Sunday” και τους πέντε για την επικράτηση στην τελευταία ειδική του αγώνα, την “Power Stage”.
Μετά το αποτέλεσμα αυτό, ο Τάνακ μείωσε στους 12 βαθμούς τη διαφορά που τον χωρίζει από τον Έλφιν Έβανς, ο οποίος προηγείται στην κατάταξη των οδηγών με 150 βαθμούς, ενώ ο Οζιέ βρίσκεται εννέα βαθμούς πίσω από τον Βρετανό. Ο Ροβάνπερα είναι 33 βαθμούς πίσω από τον Έβανς, ενώ ο -κάτοχος του τίτλου- Τιερί Νεβίλ βρίσκεται 54 βαθμούς πίσω από τον Βρετανό. Στους κατασκευαστές, η Toyota προηγείται με 358 βαθμούς, ενώ ακολουθούν η Hyundai με 293 και η Ford με 97.
Μολονότι ο Τάνακ είχε αποκτήσει προβάδισμα 43.6 δευτερολέπτων από τον Οζιέ στο τέλος της χθεσινής ημέρας και είχε τη δυνατότητα να… σηκώσει λίγο το πόδι από το γκάζι, ο Εσθονός συνέχισε στον ίδιο… ρυθμό και σήμερα. Έτσι, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη ειδική της ημέρας (Σμόκοβο 1), αφήνοντας 1.8 δευτερόλεπτα πίσω του τον Οζιέ, με αποτέλεσμα η μεταξύ τους διαφορά στη γενική να αυξηθεί στα 45.4 δεύτερα. Ο Γκρεγκουάρ Μίνστερ με Ford δεν ξεκίνησε την τελευταία ημέρα του αγώνα, λόγω τεχνικού προβλήματος.
Το συγκεκριμένο… σκηνικό επαναλήφθηκε και στη δεύτερη σημερινή ειδική («Ταρζάν» 1), καθώς ο Τάνακ ήταν και σε αυτή ο ταχύτερος οδηγός, με τον Οζιέ να κατατάσσεται δεύτερος, με διαφορά 4.5 δευτερολέπτων. Έτσι, ο Εσθονός «άνοιξε» το υπέρ του προβάδισμα στα 49.9 δευτερόλεπτα έναντι του Γάλλου, την ώρα που ο Κάλε Ροβάνπερα είχε ένα κλατάρισμα πίσω αριστερά και σταμάτησε μέσα στην ειδική για να αλλάξει λάστιχο στο Toyota του. Επίσης, ο Τιερί Νεβίλ με Hyundai έχασε χρόνο λόγο σπασμένου αμορτισέρ, ενώ ο Έλφιν Έβανς με Toyota τερμάτισε τρίτος στην ειδική και μείωσε τη διαφορά του από τον -τρίτο στη γενική- Φουρμό στα 27.9 δευτερόλεπτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Toyota του Μάρκο Μπουλάσια είχε έξοδο στα 11,3 χιλιόμετρα της ειδικής. Ο Βολιβιανός οδηγός ήταν καλά στην υγεία του, ωστόσο ο Ισπανός συνοδηγός του, Ντιέγκο Βαγέχο, αισθάνθηκε ενοχλήσεις στον αυχένα και ζητήθηκε ιατρική βοήθεια. Η ειδική διεκόπη και τα πληρώματα επέστρεψαν στο σέρβις μέσω εναλλακτικής διαδρομής.
Ο Οζιέ σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην προτελευταία ειδική του αγώνα (Σμόκοβο 2), αφήνοντας στην δεύτερη θέση και 1.1 δευτερόλεπτα πίσω του τον Τάνακ, μειώνοντας στα 48.8 δευτερόλεπτα το προβάδισμα του Εσθονού στη γενική, την ώρα που ο Νεβίλ αντιμετώπισε πρόβλημα στον κινητήρα.
Ο Οζιέ ήταν ο ταχύτερος οδηγός και στην τελευταία ειδική («Ταρζάν» 2), την “Power Stage”, ενώ ο Τάνακ αντιμετώπισε πρόβλημα στο κιβώτιο, αλλά κατάφερε να τερματίσει στην κορυφή της γενικής, την ώρα που ο Μάρτινς Σεσκς με Ford τελείωσε την ειδική με ξεζανταρισμένο εμπρός αριστερό ελαστικό.
Επόμενος αγώνας του εφετινού WRC είναι το Ράλι Εσθονίας, το οποίο έχει προγραμματιστεί να διεξαχθεί το διάστημα 17-20 Ιουλίου.
Η πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης του Ράλι Ακρόπολις έχει ως εξής:
- Οτ Τάνακ (Εσθονία/Hyundai) 4 ώρες 12:20.1
- Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία/Toyota) + 32.8
- Αντριάν Φουρμό (Γαλλία/Hyundai) + 3:09.8
- Έλφιν Έβανς (Μ. Βρετανία/Toyota) + 3:31.1
- Τιερί Νεβίλ (Βέλγιο/Hyundai) + 8:59.5
- Όλιβερ Σόλμπεργκ (Σουηδία/Toyota) + 10:34.7 –Κατηγορία WRC2–
- Γκας Γκρίνσμιθ (Μ. Βρετανία/Skoda) + 11:28.5 –Κατηγορία WRC2–
- Γιοάν Ροσέλ (Γαλλία/Citroen) + 11:43.7 –Κατηγορία WRC2–
- Καγετάν Καγετάνοβιτς (Πολωνία/Toyota) + 12:56.7 –Κατηγορία WRC2–
- Αλεχάντρο Κατσόν (Ισπανία/Toyota) + 14:19.9 –Κατηγορία WRC2–
Επιμέλεια: Νίκος Καραγιάννης