Η ημέρα που η FIA απέσυρε το νούμερο 17 για τον χαμό του Ζιλ Μπιάνκι

Σαν σήμερα, το 2015, ο Γάλλος πιλότος, άφησε την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο της Σουζούκα, μετά τις κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις που υπέστη στο Ιαπωνικό GP.

Στις 8 Οκτωβρίου του 2014, η Formula1 ταξίδεψε στην Ιαπωνία για τον 15ο γύρο του ημερολογίου. Ο Γάλλος οδηγούσε για την Marussia, μία εκ των δύο αργότερων ομάδων της συγκεκριμένης σεζόν. Παρόλα αυτά, ο 25χρονος πιλότος κατάφερε να την «απογειώσει» στην 9η θέση του GP στο Μονακό. Αυτή του η επίδοση αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης, «βαπτίζοντάς» τον ως ανερχόμενο ταλέντο, δεδομένου πως το σιρκουί του Μονακό είναι γνωστό για το πόσο στενό είναι και για την δυσκολία προσπέρασης που διαθέτει. Για την ιστορία, εκκίνησε τελευταίος και βρέθηκε 8ος στο πέσιμο της καρό σημαίας, αλλά μία χρονική ποινή της FIA τον έστειλε στην 9η θέση. Τα χαμόγελα στο γκαράζ της βρετανικής ομάδας συνέχισαν όμως να είναι λαμπερά.

Σε εκείνον τον αγώνα, η ομάδα του Μπιάνκι αποκόμισε τους μοναδικούς βαθμούς της στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, την χρονιά του 2014. Αν μη τι άλλο, από το καθόλου ήταν ικανοποιημένοι για αυτή την σεζόν, θέλοντας να πιάσουν και άλλες, παρόμοιες επιδόσεις. Ωστόσο, τα πράγματα πήραν τραγική τροπή.

Στον 43ο γύρο του αγώνα της Σουζούκα, ο γερανός ήταν στην βρεγμένη πίστα, μαζεύοντας τα συντρίμμια του Αντριάν Σούτιλ, ο οποίος νωρίτερα είχε το δικό του ατύχημα, χωρίς σοβαρές επιπτώσεις. Ο Ζιλ Μπιάνκι πέρασε την στροφή “Ντουνλόπ“, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και «καρφώθηκε» κάτω από το κίτρινο JCB, χάνοντας τις αισθήσεις του. Το μισό όχημα διαλύθηκε, με τη μηχανή του να αποσπάται από το σύνολο, όπως και η ράβδος κυλίνδρων. Η ταχύτητα της Marussia του άγγιξε τα 212χλμ/ώρα!

Κατέληξε την 17η Ιούλη του 2015. Ο χαμός του αποτέλεσε τον πρώτο στην Formula 1 μετά από 21 χρόνια. Ο τελευταίος πριν αυτόν ήταν εκείνος του Άρτον Σένα, την Πρωτομαγιά του 1994, στην πίστα της Ίμολα, στην Ιταλία. Τιμής ένεκεν στον νεαρό οδηγό από τις ακαδημίες της Ferrari, η FIA αποφάσισε να αποσύρει τον αριθμό 17, με τον οποίο οδηγούσε, από την επιλογή των οδηγών για τα μονοθέσιά τους. Συντετριμμένος ήταν και ο Σαρλ Λεκλέρ, νυν οδηγός της Ferrari, για τον νονό του: «Όταν υπέγραψα με την Scuderia σκέφτηκα τον πατέρα μου και τον νονό μου, που δεν είναι πια κοντά μας».

Αδιαμφισβήτητα, σήμανε καμπανάκι στην F1 και στην FIA για την ενίσχυση της ασφάλειας των οδηγών. Μία από τις μεγαλύτερες αναβαθμίσεις ασφάλειας που έχει έρθει είναι το χάλο, το οποίο και έσωσε την ζωή του Ρομέν Γκροζάν το 2020, στο GP του Μπαχρέιν.//

Επιμέλεια: Γιώτα Κουφού

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ