F1 Tech Analysis: Έπρεπε ο Φερστάπεν να λάβει ποινή στο GP της Σιγκαπούρης;

Η Red Bull πέρασε ένα τριήμερο στο οποίο η απόδοσή της ήταν τελείως διαφορετική από αυτή που μας έχει συνηθίσει φέτος, αφού ο Ολλανδός οδηγός της τερμάτισε 5ος και ο Μεξικανός 8ος. Ωστόσο, ο πρώτος της οδηγός θα μπορούσε να είχε λάβει ποινή στις κατατακτήριες δοκιμές, κάνοντας το έργο της ακόμα δυσκολότερο και το ertsports.gr σας αναλύει τον λόγο.

Το Grand Prix στην “Marina Bay” άφησε… πικρή γεύση για την αυστριακή ομάδα, η οποία έχει αποτυπώσει το στίγμα της για τα καλά σε αυτή την σεζόν. Παρ’ ολ’ αυτά, αντιμετώπισε τρομερές δυσκολίες στο 16ο GP της χρονιάς, κυρίως με τον έλεγχο του πίσω μέρους των μονοθέσιων της. Στο Qualifying, το Σάββατο 16/09, ούτε ο Μαξ Φερστάπεν, αλλά ούτε και ο Σέρτζιο Πέρεζ, κατάφεραν να αποδόσουν στα επιθυμητά αποτελέσματα, με τον Ολλλανδό δις παγκόσμιο πρωταθλητή να ξεκινάει από την 11η θέση και τον ομόσταυλό του από την 13η.

Το πλήγμα των κατατακτήριων δοκιμών δεν σταμάτησε εκεί, αφού υπήρξε καταγεγραμμένο συμβάν, στο οποίο ο Φερστάπεν παρεμπόδισε τον Τσουνόντα στο “hot lap” του. Επί της ουσίας, ο πιλότος της Red Bull οδηγούσε στην αγωνιστική γραμμή, χωρίς να βρίσκεται σε προπάθεια ταχύτερου γύρου, παρεμποδίζοντας τον πιλότο της θυγατρικής ομάδας των “Κόκκινων Ταύρων” να πραγματοποιήσει ένα καλό πέρασμα. Οι αγωνοδίκες ενημερώθηκαν από τον Διευθυντή Αγώνα με μία αναφορά, η οποία έκανε λόγο για το μονοθέσιο του Ολλανδού και την αχρείαστη παρεμπόδιση που πραγματοποίησε στον καλό γύρο του Γιούκι Τσουνόντα, μεταξύ της 3ης και της 4ης στροφής. Μάλιστα, ο φάκελος κατέγραφε πως η συγκεκριμένη παραβίαση είναι αντίστοιχη τιμωρίας του άρθρου 37.5.

Τι είναι το άρθρο 37.5 και ποια είναι η τιμωρία του παγκόσμιου πρωταθλητή

Το άρθρο 37.5 αναφέρεται σε οποιονδήποτε οδηγό λάβει μέρος σε οποιεσδήποτε δοκιμές, ελεύθερες ή κατατακτήριες, και σταματήσει χωρίς λόγο στην πίστα ή παρεμποδίσει μη αναγκαία κάποιον άλλον πιλότο, βάσει των Stewards. Τότε θα πρέπει να υποστεί ποινή από το άρθρο 37.4. Βέβαια, η απόφαση κατόπιν της αναφοράς ήταν να γίνει επίπληξη στον Μαξ Φερστάπεν, “συλλέγοντας” έτσι το δεύτερο του παράπτωμα, με την ομάδα του να λαμβάνει χρηματικό πρόστιμο τάξεως 5.000 ευρώ.

 Ωστόσο, συγκρίνοντας τον γύρο του Κάρλος Σάινθ με αυτόν του Μαξ Φερστάπεν, παρατηρείται πως βρίσκονται και οι δύο στην αγωνιστική γραμμή. Μόνο που ο Ισπανός έκανε τον ταχύτερο γύρο του κατά αυτόν τον τρόπο, ενώ ο Ολλανδός όχι, έχοντας πίσω του έναν άλλον οδηγό ο οποίος προσπαθούσε να σημειώσει το καλύτερο δυνατό πέρασμα. Η Red Bull παραδέχτηκε πως η επικοινωνία της με τον πιλότο της δεν ήταν καλή, ούτως ώστε να ενημερώσουν έγκαιρα τον Φερστάπεν για να μην βρίσκεται εκεί.

Σύμφωνα με το “Aerodynamics Motorsport1”, ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής θα έπρεπε να λάβει πέναλτι τριών θέσεων στην σχάρα εκκίνησης, λόγω της διατήρησης της συνέπειας των αποφάσεων που λαμβάνονται. Σκοπός είναι η απαραίτητη λήψη αποφάσεων να έχει ένα δίκαιο μοτίβο, ώστε να μην “κινδυνεύει” ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και οι κανόνες που το διέπουν από μεγάλα ονόματα αθλητών ή ομάδων.

F1 Tech Analysis: Έπρεπε ο Φερστάπεν να λάβει ποινή στο GP της Σιγκαπούρης;
Η σύγκριση της τοποθέτησης του Σάινθ με αυτή του Φερστάπεν, ο οποίος παρεμπόδισε τον Τσουνόντα. (@aerodynamics.motorsport1)

Επιμέλεια: Γιώτα Κουφού

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ