Οι ζημιές ενός αυτοκινήτου κοστίζουν ακριβά για έναν μέσο πολίτη, και όπως μπορεί εύκολα να κατανοήσει κανείς, για να επισκευαστεί ένα μονοθέσιο Formula 1, το οικονομικό κόστος μετράει πολλά… μηδενικά.
Πολλά εκατομμύρια κοστίζει ένα αυτοκίνητο της κορυφαίας κατηγορίας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αυτό είναι γνωστό. Αν συμπεριλάβουμε σε αυτό, τα περιορισμένα και πανάκριβα ανταλλακτικά, τον περιορισμό του budget cap και τη δυσκολία παροχής πόρων, τότε ο λογαριασμός φτάνει στα… ύψη.
Και αυτό μπορεί να μην είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα για ομάδες που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και λαμβάνουν γενναία ποσά κάθε χρόνο. Αλλά για μικρότερες ομάδες που περιορίζονται σημαντικά από το budget cap και την χαμηλή τους απόδοση, είναι μεγάλο θέμα.
Είναι ευρέως γνωστό, πως στο motorsport τα ατυχήματα γίνονται σε σχετικά σταθερή βάση και είναι αναπόφευκτα. Όμως, όταν αυτό συμβαίνει συχνά σε μία ομάδα ή από έναν οδηγό, τότε αυτόματα η τσέπη του εκάστοτε ιδιοκτήτη ή εταιρείας… ματώνει. Και αυτό πιθανότατα να έχει επιπτώσεις μακροπρόθεσμα στην εξέλιξη του μονοθεσίου, αφού πολλοί πόροι θα έχουν χρησιμοποιηθεί για επισκευές.
Ας δούμε λοιπόν μέσα στο 2023, στην Formula 1, ποιοι οδηγοί έχουν στερήσει πολλά… μηδενικά από τον προϋπολογισμό της ομάδας τους, ελέω ατυχημάτων, λαθών και συγκρούσεων.//ΓΑ
Estimated F1 crash damages, 2023:
1st) Sargeant – $2.794,000
2nd) Stroll – $2.292,000
3rd) Perez – $2.109,000
4th) Gasly – $1.686,000
5th) Piastri – $1.634,000
6th) Sainz – $1.587,000
7th) Leclerc – $1.539,000
8th) Ocon – $1.522,000
9th) Zhou – $1,082,000[Via u/basspro24chevy]
— formularacers (@formularacers_) September 18, 2023