Εθελοντές... VIP στο Παρίσι - www.ertsports.gr

Εθελοντές… VIP στο Παρίσι

Όπως σε κάθε Ολυμπιακή διοργάνωση ο ρόλος των εθελοντών βαρύνει σε μέγιστο βαθμό στην επιτυχία των αγώνων. Στο Παρίσι ο αριθμός των εθελοντών φθάνει τους 45.000.

H πρόσφατη παρουσίαση της Οργανωτικής επιτροπής «Παρίσι 2024» των στολών των εθελοντών των Ολυμπιακών Αγώνων ήταν φαντασμαγορική. Ωστόσο, πέρα από την οργάνωσή τους και τη στρατηγική λειτουργίας, ο Ολυμπιακός εθελοντισμός όσον αφορά στο Παρίσι έχει κάποιες ιδιαιτερότητες. Οι εντυπωσιακές σχεδιαστικά και χρωματολογικά στολές μπορεί να είναι κοινές για όλους, όμως το στάτους και οι συνθήκες απασχόλησης των εθελοντών δεν θα είναι ίδιες για όλους.

Στην πραγματικότητα, μεταξύ των 45.000 εθελοντών στους Αγώνες, θα υπάρχουν τουλάχιστον δύο διαφορετικές κατηγορίες.

Η μία αφορά στην πλειονότητα των εθελοντών οι οποίοι θα πρέπει να διαχειριστούν τα ζητήματα με τις άδειές τους, τις δουλειές τους ή τις σπουδές τους, και οι οποίοι θα πληρώσουν από την τσέπη τους για τις μετακινήσεις τους καθώς και για τα καταλύματα στην περιοχή του Παρισιού χωρίς να έχουν καν την εγγύηση ότι θα μπορούν να παρακολουθήσουν τουλάχιστον μια εκδήλωση , και από την άλλη, μια μικρή ελίτ που θα αποτελείται από υπαλλήλους που εργάζονται σε μεγάλες εταιρίες που είναι χορηγοί των Αγώνων, και θα τους καλύπτουν τη διαμονή, το ταξίδι και μέρος του χρόνου εργασίας τους κατά τη διάρκεια των Αγώνων.

Μεταξύ των «premium εταίρων» του Παρισιού 2024 είναι εταιρείες κολοσσοί όπως οι LVMH, Carrefour, EDF, Orange, κ.λπ.

Το ύψος των ποσών χορηγίας σε αυτό το επίπεδο παραμένει μυστικό, αλλά, οι πληροφορίες κάνουν λόγο για περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ ανά εταιρεία. Για παράδειγμα η τράπεζα Banque Populaire Caisse d’Epargne (BPCE) φέρνει σχεδόν 200 εθελοντές, μερικοί από τους οποίους θα στεγαστούν σε έναν ξενώνα νέων στο Marais.

Περίοπτη θέση στην ελίτ αυτή λίστα εθελοντών έχει ο Γαλλικός φαρμακευτικός κολοσσός Sanofi ο οποίος έχει επιλέξει 2.024 εθελοντές από το προσωπικό του στη Γαλλία και στον υπόλοιπο κόσμο. Ο αριθμός αυτός είναι μακράν ο μεγαλύτερος που έχει στείλει μια εταιρία-χορηγός και αντιπροσωπεύει σχεδόν το 5% του συνόλου των εθελοντών.

Σε φυλλάδιο της μάλιστα η εταιρεία παρουσιάζει τα προνόμια των εθελοντών της όπως εισιτήρια για να ζήσουν τους Αγώνες ως θεατές, ταξίδι στο Παρίσι διαμονή που καλύπτεται από τη Sanofi, κ.α

Με άλλα λόγια, ένα καθεστώς «premium» για εθελοντές πρώτης κατηγορίας που θα μπορούν, σε αντάλλαγμα, να πλημμυρίσουν το διαδίκτυο με τις ζωντανές μαρτυρίες τους συνοδευόμενες από λέξεις-κλειδιά που συνδέονται με τη μητρική εταιρεία.//

Γρηγόρης Τάτσης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ