Ο 30χρονος αθλητής, χάλκινος μεταλλιούχος των Αγώνων της Κοινοπολιτείας, είχε τεθεί σε προσωρινό αποκλεισμό τον Μάρτιο του 2025, αφού αρνήθηκε να δώσει δείγμα σε έλεγχο ντόπινγκ, ενώ στη συνέχεια κατηγορήθηκε και για παρέμβαση ή απόπειρα παρέμβασης στη διαδικασία ελέγχου.
«Η υπόθεση αυτή υπενθυμίζει ότι κανένας αθλητής δεν βρίσκεται υπεράνω των κανόνων του στίβου. Όταν ένας αθλητής αρνείται να υποβληθεί σε έλεγχο, τίθεται σε κίνδυνο η ακεραιότητα του αθλήματος», δήλωσε ο επικεφαλής της AIU, Μπρετ Κλόθιερ.
Ο Κάντι αντιμετώπιζε αρχικά συνολικό αποκλεισμό οκτώ ετών, κατανεμημένο ισόποσα στις δύο παραβάσεις. Ωστόσο, η ποινή του μειώθηκε κατά έναν χρόνο, καθώς αποδέχθηκε εγκαίρως τις κυρώσεις που του επιβλήθηκαν.
Η τιμωρία του έχει αναδρομική ισχύ από τις 14 Μαρτίου 2025, ημερομηνία επιβολής του προσωρινού αποκλεισμού του, και θα ολοκληρωθεί στις 13 Μαρτίου 2032, όταν ο Κενυάτης δρομέας θα είναι 36 ετών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, την 1η Μαρτίου 2025 ο Κάντι καθυστέρησε και τελικά αρνήθηκε να υποβληθεί σε αιφνιδιαστικό έλεγχο εκτός αγώνων στην κατοικία του στην Κένυα, επικαλούμενος την ανάγκη να διευθετήσει μια επείγουσα πληρωμή πριν αποχωρήσει από τον χώρο, παρά τις προειδοποιήσεις για τις συνέπειες της στάσης του.
Η ανάλυση του κινητού τηλεφώνου και των οικονομικών του στοιχείων από την AIU αποκάλυψε πολλαπλές τηλεφωνικές επικοινωνίες και χρηματικές συναλλαγές με νοσηλεύτρια, ενώ σε συνεργασία με την Αντιντόπινγκ Υπηρεσία της Κένυας εντοπίστηκαν έντεκα μεταφορές χρημάτων κατά το δωδεκάμηνο που προηγήθηκε του ελέγχου.
Παράλληλα, οι αρχικές εξηγήσεις του αθλητή για την άρνησή του να παράσχει δείγμα κρίθηκαν ψευδείς, ενώ οι αρχές της Κένυας επιβεβαίωσαν ότι έγγραφα που είχε προσκομίσει ήταν πλαστά.
Ο Κάντι έχει κατακτήσει τρεις φορές τον Ημιμαραθώνιο της Βαλένθια και το 2020 σημείωσε παγκόσμιο ρεκόρ με χρόνο 57 λεπτά και 32 δευτερόλεπτα. Παραμένει μέχρι σήμερα ο τρίτος ταχύτερος αθλητής στην ιστορία του αγωνίσματος, έχοντας πετύχει δύο από τις έξι κορυφαίες επιδόσεις όλων των εποχών στον ημιμαραθώνιο.
